Spółki które można kupować na wieczność część 1

Świętym Graalem inwestowania jest znajdowanie akcji, które możesz posiadać na całe życie. Firmy te powinny mieć silną konkurencyjną fosę, długoterminowe katalizatory wzrostu, dominującą pozycję rynkową i kompetentną kadrę zarządzającą, która wie, jak efektywnie alokować kapitał. Posiadając takie akcje przez lata, możesz łatwo zwiększyć swoje bogactwo.

Poszukiwanie może być żmudne, ale możesz polegać na dwóch aspektach, aby szybko określić, czy firma może zasługiwać na długoterminowe miejsce w Twoim portfelu inwestycyjnym. Po pierwsze, czy ma świetne osiągnięcia w zakresie wzrostu w dobrych i złych czasach. To świadczy o umiejętnościach kierownictwa. Po drugie, czy warunki są odpowiednie, aby dalej się rozwijał.

Oto dwie akcje, które moim zdaniem kwalifikują się jako długoterminowe kandydaci do kupna i trzymania. Trzymałbym ich „na zawsze”.

Facebook
Facebook (NASDAQ: FB) pozostaje dominującą siłą mediów społecznościowych. Właściciel zarówno Instagrama, jak i WhatsApp gwałtownie zwiększył swoje przychody i zyski netto na przestrzeni lat, ponieważ coraz więcej osób dołącza do różnych platform. Firma korzysta z potężnych efektów sieciowych, które sprawiają, że jej platformy są nieocenione dla reklamodawców. Przychody z reklam w trzecim kwartale wyniosły 21,2 mld USD, co oznacza wzrost o 22% rok do roku.

Od 2013 roku Facebook stale rośnie zarówno przychody, jak i dochody netto. Przychody wzrosły z 7,9 mld USD w 2013 r. Do 70,7 mld USD w zeszłym roku, podczas gdy dochód netto wzrósł z 1,5 mld USD do 18,5 mld USD w tym samym okresie.

Na poniższym wykresie możesz zobaczyć, jak rośnie liczba użytkowników Facebooka


Powyższy wykres pokazuje, że w ciągu ostatnich dwóch lat następował stały wzrost zarówno liczby aktywnych użytkowników dziennych, jak i miesięcznych. Pandemia działała jako katalizator dla firmy w tym względzie, ponieważ społeczna socjalizacja została ograniczona. A ponieważ coraz więcej osób w gospodarkach wschodzących uzyskuje dostęp do internetu i smartfonów, Facebook powinien zobaczyć, jak liczba użytkowników będzie nadal rosła.

Kolejnym czynnikiem wpływającym na wzrost liczby użytkowników jest rosnąca liczba właścicieli małych firm korzystających z Facebooka, aby się reklamować. Pandemia wypchnęła więcej firm do internetu, a Facebook jest dla nich skutecznym medium do docierania do klientów. Facebook pracuje również nad inicjatywami łączącymi wiadomości we wszystkich swoich produktach, co powinno przyciągnąć więcej osób do swojej platformy, ponieważ blokady nadal oddzielają ludzi od siebie.

Facebook również nieustannie wprowadza innowacje i dostosowuje się. Niedawno dodała nowe funkcje do swojej platformy do udostępniania zdjęć i filmów na Instagramie, w tym jedną, która umożliwia użytkownikom aktywowanie „motywu czatu”, oraz drugą, która umożliwia grupom znajomych jednoczesne oglądanie tych samych filmów lub programów na czacie wideo. Motywy czatu umożliwiają wybór różnych kolorów lub tła w celu kategoryzowania różnych osób lub grup i jest atrakcyjną funkcją, która wzbudziła wiele emocji.

Firma zapuściła się również na rynek gier w chmurze za pośrednictwem Facebook Gaming. Niedawno uruchomiła kilka bezpłatnych gier strumieniowych w chmurze, w które można grać zarówno za pośrednictwem aplikacji, jak i przeglądarki, i które już gromadzą 200 000 graczy tygodniowo. Facebook nie zarabia pieniędzy bezpośrednio na streamerach gier. W rzeczywistości niektóre z tych streamerów są opłacane za zachęcanie użytkowników do logowania się do Facebook Gaming w celu oglądania akcji na żywo, a to pomaga podbić liczbę aktywnych użytkowników na platformie Facebooka, atrakcyjną funkcję dla reklamodawców (którzy ostatecznie płacą Facebookowi ). Każdy gracz musi mieć co najmniej 100 obserwujących, zanim zacznie zarabiać na Facebooku (i spełniać inne kwalifikacje), co jest dla niego doskonałą zachętą do gromadzenia większej liczby użytkowników na platformie Facebooka.

02 grudnia 2020